Retur & reklamasjon

Retur

Vi i Relekta ønsker at du som kunde skal være 100 % fornøyd derfor strekker vi oss ekstra langt for å tilby en returpolicy over standard.  

 

*Tilfredshetsgaranti: 1 år åpent kjøp

Du skal være absolutt overbevist om at våre produkter er vesentlig bedre enn andre produkter du har brukt innen samme prissegment. Hvis ikke kan du returnere varene og få full kreditt innen 12 måneder fra fakturadato. Forutsetning: Produktet som anses som vesentlig bedre enn Relekta sitt må være tilgjengelig i markedet og kan sammenlignes på pris, kvalitet og dedikert bruksområde.

 

* 5 års bytterett

Vi vil at du som kunde skal være 100 % fornøyd, derfor gir vi deg 5 års bytterett på produkter kjøpt av oss. Bytterett innebærer fritt bytte i andre varer. Bytteordre effektueres omgående og verdi må være minimum tilsvarende. Er fakturaverdi lavere krediteres ikke differansen. 

 

Generelle returregler

  • Varer som ikke lenger er lagerførte, kan ikke returneres.
  • Bestillingsvarer kan ikke returneres
  • Produkter med holdbarhet tas kun i retur opptil 6 måneder fra fakturadato. 
  • Produktet må være ubrukt med intakt og hel forpakning.
  • Artikler/ordre med verdi under kr. 1.500,- aksepteres ikke i retur.
  • Alle returer må godkjennes av Relekta og «returordre» må vedlegges returforsendelsen. 
  • Kjøper arrangerer selv retur. Vi kan arrangere retur ved forespørsel og etter avtale. Fraktkostnaden belastes kjøper. 

Meld inn returønske her.

 

Reklamasjon: 

Vi gjør vårt aller beste for at du som kunde ikke skal oppleve feil og mangler, men dersom det allikevel skulle være feil ved produkt eller forsendelse er det viktig at du tar kontakt med oss snarest mulig. Se betingelser i våre generelle salgsbetingelser.

I tillegg til generell reklamasjonspolicy har vi utvidede garantier og forsikringer:

*Produktgaranti (klikk for å lese mer)

  • For å få godkjent reklamasjon er det en forutsetning at produktet er blitt brukt riktig.

*Bruksgaranti (klikk for å lese mer)

  • Gjelder kun våre kunders bruk av produkter kjøpt av oss. 
  • Feilinformasjon må dokumenteres.

*Produktforsikring (klikk for å lese mer)

  • Feil på produkt skal alltid bekreftes ved test av produkt før erstatning/kreditering.

 

Meld inn reklamasjonssak her.

 

Ved å trykke "Godta alle" gir du samtykke til at vi kan samle informasjon om deg for ulike formål via informasjonskapsler. Funksjonalitet, Statistikk og Markedsføring
Ved å trykke "Godta alle" gir du samtykke til at vi kan samle informasjon om deg for ulike formål via informasjonskapsler. Funksjonalitet, Statistikk og Markedsføring