Favorittliste er oppdatert
Nio Lube HD-2 LA 10W40
Art.nr.: A80201
En longlife, syntetisk low SAPS motorolje for bruk i dieselmotorer i tyngre kjøretøy. Nio Lube HD-2 LA er utviklet for bruk i siste generasjons dieselmotorer som krever SAPS olje.
Forpakning: Fat
Egnet for: Profesjonelt bruk
Lave verdier av sulfatert aske, fosfor og sulfat beskytter og hindrer avleiringer i avgassystemet og spesielt dieslpartikkelfilteret på moderne dieselmotorer. Dette gir også en renere forbrenning som møter de strenge kravene til Euro 6 motorene. En høy og stabil viskositetsindeks (155) gir lavere oljeforbruk og sikrer full smøring gjennom hele skiftintervallet. Det høye TBN nivået gir langvarig beskyttelse mot skadelige syrer, og gir svært god korrosjonsmotstand. Nio Lube HD-2 LA inneholder avanserte additiver som sørger for meget god rengjøring, nedbryting av syrer og hindrer korrosjon. Det bidrar til øket skiftintervall og reduserte vedlikeholdskostnader fordi motoren får lavere mekanisk slitasje og beholder de gode smøreegenskapene gjennom hele skiftintervallet.
Bruksområder: Kan brukes på de fleste dieselmotorer.
Bruksanvisning: De fleste dieselmotorer (inkl. turbo). Anbefalt skiftintervall inntil 90 000 km, 1500 timer eller en gang pr år. Følg fabrikantens spesifikasjon. Vær observant på at flere faktorer innvirker på om det anbefalte skiftintervallet kan brukes som veiledende; driftsforhold, motorens generelle tilstand og vedlikehold, hvilke omgivelser maskinen brukes i, start/ stopp forhold etc. Det anbefales å foreta oljeanalyser og oljefilterbytte på de anbefalte skiftintervaller fra motorprodusenten, for å oppnå de optimale skift- og driftsintervaller.
- Utviklet for nyere diesel- og turbodieselmotorer med dieselpartikkelfilter.
- Low SAPS egenskaper hindrer avleiringer i dieselpartikkelfilteret og øker levetiden.
- Inneholder avanserte tilsetninger som holder kritiske motordeler rene og sikrer fullstendig smøring.
- Forhindrer korrosjon pga høyt TBN nivå (13 mgKOH/g) som nøytraliserer syrer.
- Meget lav skumdannelse og antioksidantegenskaper sikrer en hel oljefilm på belastede områder og dermed forlenges skiftintervallet og friksjon og slitasje reduseres.
- Velegnet for bruk i Euro 4,5 og 6
Høyde i cm (F-pakk): 88
Lengde i cm (F-pakk): 58
Antall på pall: 820
Bredde i cm (F-pakk): 58
Flammepunkt COC i °C: 236
Flytepunkt i °C: -30
Total base nummer, mgKOH/g: 13
Viskositet ved 100 °C, mm2/s: 14
Viskositet ved 40 °C, mm2/s: 93,40
Viskositetsindeks: 155
Sulfat askeinnhold i %: 0,95
OEM-spesifikasjoner: ACEA E6, E7, E8, E9, E11, API CK-4, Deutz DQC IV-18 LA, DTFR 15C110 (228.51), Mack EOS-4.5, Renault VI RLD-3, Volvo VDS-4.5, Cat ECF-3, Cummins CES 20086, Detroit Diesel 93K222, DTFR 15C120 / 15C100 , JASO DH-2, MAN M 3477 / M 3775 , MB 228.51 / 228.52 / 228.31, MTU Type 3.1, DAF Extended Drain, Iveco 18-1804 TLS E9
Relekta AS | PB 6169, Etterstad 0602 OSLO | +47 22 66 04 00 | salg@relekta.no | www.relekta.no