Brukerveiledning til rens av DPF

Det er to måter å koble til på:

  •  Alt 1 rett på filteret: Skru ut fremre temperatursensor på filteret og bruks sonden eller slangen med konisk dyse i samme retning som eksosstrømmen.
  • Alt 2 differansetrykksensor: Løsne den fremre delen av slangen for differansetrykksensoren til dieselpartikkelfilteret (myk slange) og press den koniske dysen inn i slangen. I personbiler finnes den som regel i motorrommet.
  1. Fyll 1 liter DPF rens i beholderen. Steng lokket godt, sørg for at ventilen er lukket. Koble til sonde eller slange som skal brukes.

  2. Åpne ventilen på beholderen, injiser rens i ca 1 minutt. La det virke i 4-5 min. Gjenta til beholderen er tom. Koble tilbake temperatursensor eller slangen for differansetrykksensoren. Start bilen og kjør en tur på 20 minutter for å starte regenerering. Hvis dette ikke går, starter man regenerering ved hjelp av diagnose.

  3. Stop motoren, fyll beholderen med 1 liter DPF flush. Koble deretter til på samme måte som ved rens og injiser hele innholdet.

  4. Start motoren og la den gå på 2000 omdreininger i 5 minutter for å skylle ut væsken. Stopp motoren og koble fra utstyret.  Koble tilbake sensor. Etter behandlingen anbefales det å ta en diagnose å kontrollere nivåer i partikkelfilteret.

  5. Fyll DPF booster i kjøretøyets drivstofftank og kjør en tur med bilen. Til slutt avleses diagnose for evt feilkoder.
Ved å trykke "Godta alle" gir du samtykke til at vi kan samle informasjon om deg for ulike formål via informasjonskapsler. Funksjonalitet, Statistikk og Markedsføring
Ved å trykke "Godta alle" gir du samtykke til at vi kan samle informasjon om deg for ulike formål via informasjonskapsler. Funksjonalitet, Statistikk og Markedsføring