Favorittliste er oppdatert
AC Pro Seal
Art.nr.: 404207
AC Pro Seal er et kombinert tettemiddel og sporstoff til tetting eller lokalisering av lekkasjer i airconditionanlegg på biler og mindre kjøretøy
Egnet for: Profesjonelt bruk
AC Pro Seal er et kombinert tettemiddel og sporstoff til tetting eller lokalisering av lekkasjer i airconditionanlegg på biler og mindre kjøretøy. Den er spesielt nyttig ved lekkasjer som er vanskelige å finne eller er på vanskelig steder. Den tetter lekkasjer i rør, slanger, o-ringer, kondenser og fordamper og kan benyttes på alle anlegg med enten R134a eller R1234yf kjølemedium, også hybrid- og elbiler. Den er kompatibel med PAG, PAO og ester oljer. Den blander seg med oljen og sirkulerer sammen med den i systemet. Etter å ha tettet en lekkasje ligger den forebyggende i systemet.
AC Pro Seal reagerer ikke med fuktighet eller luft. Den er helt ufarlig for resten av systemet samt tømme- og fyllemaskinen og vil ikke tette disse da den kun har tetteeffekt i lekkasjepunktet. Ved en tømming av anlegget følger den med oljen ut.
Den reparer ikke lekkasjer i ødelagt eller utett kompressor eller kompressoraksel.
Bruksområder: Tetter lekkasjer i rør, slanger, o-ringer, kondenser og fordamper og kan benyttes på alle anlegg med enten R134a eller R1234yf kjølemedium, også hybrid- og elbiler.
Bruksanvisning: En sprøyte går til 2 biler. Fyll derfor bare på en halv sprøyte.
ET ANLEGG UNDER VAKUM: 1. Start bilen og sett AC anlegget på max og laveste temperatur og la den gå i 10 min. 2. Fjern hetten på sprøyten og skru på slangen med koblingen. (Ved førstegangs bruk, klem på sprøyten og fyll slangen) 3. Fest koblingen på lavtrykksporten og klem halvparten av sprøyten inn i anlegget. Fyll opp med kjølemedium. 4. Om ønskelig kan man nå se etter sporstoff med en UV-lampe.
ET FULLT ANLEGG: 1. Fjern hetten på sprøyten og skru på slangen med koblingen. (Ved førstegangs bruk, klem på sprøyten og fyll slangen) 2. Fest koblingen på lavtrykksporten, start bilen og sett AC anlegget på max og laveste temperatur. Klem halvparten av sprøyten inn i anlegget. 3. La anlegget gå på max og laveste temperatur i en halv time. 4. Om ønskelig kan man nå se etter sporstoff med en UV-lampe.
ET ANLEGG UNDER VAKUM: 1. Start bilen og sett AC anlegget på max og laveste temperatur og la den gå i 10 min. 2. Fjern hetten på sprøyten og skru på slangen med koblingen. (Ved førstegangs bruk, klem på sprøyten og fyll slangen) 3. Fest koblingen på lavtrykksporten og klem halvparten av sprøyten inn i anlegget. Fyll opp med kjølemedium. 4. Om ønskelig kan man nå se etter sporstoff med en UV-lampe.
ET FULLT ANLEGG: 1. Fjern hetten på sprøyten og skru på slangen med koblingen. (Ved førstegangs bruk, klem på sprøyten og fyll slangen) 2. Fest koblingen på lavtrykksporten, start bilen og sett AC anlegget på max og laveste temperatur. Klem halvparten av sprøyten inn i anlegget. 3. La anlegget gå på max og laveste temperatur i en halv time. 4. Om ønskelig kan man nå se etter sporstoff med en UV-lampe.
Husk å bestille riktig kobling som tilbehør. Det er forskjellig til R134a og R1234YF. Koblingen kan brukes flere ganger.
- Til lekkasjer
- Kompatibel med R134a og R1234yf kjølemedium
- Kan benyttes på hybrid- og el-biler
- Fungerer ypperlig på vanskelig tilgjengelige steder
- Trygg i bruk, ufarlig for tømme- og fyllemaskin
- 1 sprøyte går til 2 biler
Relekta AS | PB 6169, Etterstad 0602 OSLO | +47 22 66 04 00 | salg@relekta.no | www.relekta.no